dinsdag 9 februari 2016

ZIEK

Ziek zijn...


Op een ochtend word ik wakker volledig verkrampt met slapende benen. Niet goed wetende wat er met mij aan de hand is, direct naar de dokter. Ik had wel verschrikkelijke rugpijn. Ik dacht eerst aan een flebitis omdat ik ongeveer hetzelfde voelde in mijn benen, dacht ik. Maar het onbekende "slapende benen" kende ik niet. Je wordt bang want je weet niet wat er juist aan de hand is. Onderzoeken laten uitvoeren die je niet kent. Dat maakt je zelf maar ongeruster en ongeruster. Resultaat: discus hernia en een maand immobiel en thuis gelegen...

Tweede valkuil: nadenken als je ziek bent is ook geen goed idee. Want je kan niet weg en je ligt daar maar te herstellen. De moraal is ook al niet zo goed. Je mist je werk en collega's die je dagelijks ziet. Volledig afhankelijk van jezelf en op jezelf toegewezen en zoals ik al zei, te hard nadenken is voor niemand goed. 

Dit heeft ook een grote rol gespeeld in mijn duik naar de depressie helaas.

Meer volgt nog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten